2018. május 9., szerda

JOY-napok - hogyan és miért?

Sziasztok! MA szerdától indultak a 2018-as JOY-napok (0. nappal) és ennek kapcsán gondoltam, hogy mesélek az xy-napokhoz fűződő viszonyomról, ha vásárolok miért teszem és hogyan. A Glamour-napok kapcsán olvastam posztokat és kommenteket más bloggereknél és vegyes a fogadtatása ennek a dolognak. Nálam is kicsit kettős, de bele is kezdek, az első dolog az ilyen újságokkal való "kapcsolatom".

Régen ezeket a magazinokat gyűjtöttem, vettem és azt hiszem valamire még elő is voltam fizetve. Fiatalabbként a Bravo is nagyon bejövős volt, főleg a poszterek miatt (szerintem költözéskor dobhattam ki őket, mert annyi volt, hogy sajnáltam kiszórni addig). Néha még vásárolgattam ilyeneket, hogy InStyle, Cosmopolitan, Glamour, JOY és egyebek, de a sok reklám és kevés tartalom miatt végül elhagytam ezt a szokásomat és nem vettem tovább őket csak nyaralások alkalmával. A medence partján kellemes ezeket olvasgatni, de itthon nem nagyon kötnek le. Illetve vannak a "drágábbak" komolyabb tartalommal, mint az Elle, de ezek meg nem kötnek le annyira. Szóval lényeg a lényeg nem vásárolok ilyen újságot már régóta, a régieket kiszórtam szelektívbe és egyedül nyaralásra veszek belőlük 2-3 számot. 
A kuponozás sem létszükségletem, nem is szeretem ilyenkor a túlzott hisztériát ami néha körülötte forog, illetve a fölösleges költekezést. Egyébként ez is közre játszik abban, hogy nem nagyon élek a kuponos napokkal, mert korábban is mindig megvettem a magazint, kivágtam csomó mindent aztán nem volt időm vagy kedvem elmenni egy-egy boltba, ha el is jutottam tuti ezren voltak vagy nem találtam semmit. Idén annyiban változott a felállás, hogy a szüleimet is érdekelték a kuponnapok, és nekem is fogyóban volt itthon pár dolgom, így beruháztam a JOY-ra végül, hogy mind használhassunk belőle.

Itthonra ilyen takarítós meg sminkes cuccokat általában duplán szoktam vásárolni, persze nem mindent, mert az nagy pazarlás lenne. Viszont vannak olyan dolgok, amikből szeretek kettőt tartani itthon, hogy legyen pótlék vagy választék belőle. Ilyen a hajbalzsam vagy a felmosóvízbe való padlóápoló (jaj de kacifántosan írtam le :D). Szóval mielőtt nekiestem volna az újságnak fejben kilistáztam, hogy mi az, amire szükségem van itthon és utána célorientáltan csak azokhoz kerestem kuponokat. Főleg Rossmann és DM kuponok után vadásztam, mert jó volna ezeket a 0. napon beszerezni.

A Glamour-napokon nem éreztem szükségét a vásárlásnak, de időközben elfogyott pár dolog. Így ugye anyáékkal karöltve vettem egy magazint. Kicsit elkapott most is a csábítás, mert kivágtam az 50%-os Rimmel, Maybelline és ilyesmi kuponokat, mikor van itthon elég rúzsom és körömlakkom is. Valószínüleg végül ezekre csak ránézek, de nem fogok venni semmit sem. :) Kivágtam még a Triumph és J.Press kuponokat, ugyanis szeretnék egy fekete melltartót venni, ami normális minőségű (a New Yorker-ből valómnak már ki is jött a merevítője és nem is tart szépen. Jó lenne elzarándokolni abba az üzletbe és beáldozni a pénzt erre. A már említett takarítós dolgokra is be fogok ruházni. Kell egy felmosószer és szeretnék még venni egy öblítőt itthonra. Izgatja a fantáziám a L'Oreal kupon is; vannak ezek az új arcradírjaik. Azokból szívesen kipróbálnám a kiwiset. Azonban előtte ezt is megfontolom, mert az arcápolási rutinom valahol a béka feneke alatt van és alig szoktam valamit csinálni. Szóval nem biztos, hogy megérné megvenni, ha utána a felét meg dobhatnám ki, mert nem tudom elhasználni. Szeretnék majd venni sampont és balzsamot is. A Garnier balzsamjait és a Head&Shoulders samponjait szeretem, így ezekből szeretnék 1-1-et venni majd itthonra. Épp egy Balea balzsamot használok, de őszintén szólva nem vagyok megelégedve vele, majd talán egyszer egy elfogytak posztba beteszem és mesélek róla nektek. Van egy Praktikeres kupon, amit a webshopban lehet beváltani. Ezzel az a tervem, hogy rendelek a kirakómnak majd egy keretet. Sajnos az 1500-asra nem találtam sehol normál méretet, így a 2000-es méreteihez kell rendelnem majd, az pedig nem olyan olcsó. Talán ennek a kuponnak örültem a legjobban, mert végre kitehetem a hónapok óta a földön fekvő puzzle-m. Instán van amúgy fotó azokról a kuponokról, amiket be szeretnék váltani. Láthattok még egy Playboy parfümökre valót, de ez is ilyen kétséges, mert van most itthon parfümöm, fölöslegesen meg nem akarok betárazni, így csak akkor fogok venni, ha valami illat tényleg megfog. Az utolsó kupon pedig Tally Weijl-es. Ezzel a bolttal az a bajom, hogy kezdek belőle kiöregedni. :D Vagy olyan a minta, hogy eszembe se jutna felvenni, de botrány kicsi egy-két méret is. A nadrágjaim, bármi volt onnan, mindig szétmentek és a legnagyobb fájdalmam a hátul nagyon kivágott ruhákkal van. Nem tudom, hogy nagyobb mellméretű ismerőseim hogy birkóznak meg ezekkel, de én nem tudnék felvenni ennyire kivágott ruhát. Rengetegszer csalódtam egy-egy szép felsőben vagy ruhában, mikor a háta meg totál fel volt hasítva és ezért nem tudtam megvenni.
Szemeztem persze egyéb kuponokkal, mint a Spar kedvezmény, de mivel nemrég volt nagybevásárlásom itthonra, azt anyuéknak adom majd. Látjátok a fentiekből amúgy, hogy a nem sok kivágott kuponból is valószínűleg szerény mennyiséget fogok elhasználni. Esetleg úgy lehetne még inkább kihasználni a kuponokat, hogy tudatosan fogyaszt rájuk az ember. Arra gondolok, hogy mondjuk elfogy valami, amit tudok még nélkülözni egy kicsit és akkor inkább kivárom a kuponnapokat és megveszem akkor kedvezménnyel. Így talán még jobban megérné.

A 0. napon végül nem voltam vásárolni, majd a hét folyamán (csütörtök és  szombat közt) megejtem a boltolást. Nem vagyok az a nyitásra a bolt előtt várakozó vásárló. :) Persze ez városfüggő is, mert gondolom egy pesti üzletre sokkal több vásárló is jut, mint itt vidéken, bár nálunk meg kevesebb helyre van lehetőség elmenni. Nem tartom tehát rossz dolognak, de meg kell gondolni előre szerintem és nem impulzus jelleggel megvenni az újságot (ahogy én tettem régen), hogy na majd ebből összevásárolok mindent. Persze senki se szent, én a C&A, általában 20%-os kedvezményeinél rohanok ki mindig a boltba, még ha nem is kell otthonra ruha, mert hátha látok valami jót, ilyen jó áron. :D

Ti hogy vagytok a kuponnapokkal? Szoktatok ilyenkor vásárolni?

További szép napot!

Vivi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése