2018. május 11., péntek

Teaszünet


Sziasztok! Még februárban kaptam meg Vikitől, a LaViktoire bloggerinájától ezt a díjat, szóval így májusban teljesen aktuális, hogy meséljek is róla nektek. :D  Ez egyfajta vándordíj a bloggerek között és nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy megkaptam. :) Köszönöm szépen Viki! Vannak szabályai is ennek a díjnak és én kicsit egyfajta kihívásnak is hívnám, hiszen a blogger, akitől kapod a díjat, kérdéseket tesz fel és azokra is válaszolni kell. Nem is kihívás, inkább valami tag vagy nem is tudom. :D Mindegy maradjunk a díjnál inkább, amúgy szuper kérdéseket kaptam, amiket örülök, hogy megválaszolhatok. 

Szabályok
  • Köszönd meg a jelölést annak, akitől kaptad a díjat, említsd meg és linkeld be a blogját. Másold be a szabályokat a bejegyzésedbe te is.
  • Mielőtt megválaszolnád a kérdéseket, illessz be egy idézetet, amiről azt gondolod, hogy a legjobban illik hozzád, jellemez téged.
  • Válaszold meg a 8 kérdést, amiket a téged díjazó blogger tett fel.
  • Írj újabb 8 kérdést, amiket majd a te jelöltjeid fognak megválaszolni.
  • Jelöld meg azokat a bloggereket a blogjaikkal együtt, akiket megjutalmazol a díjjal, és magyarázd meg pár szóval, miért pont rájuk esett a választásod.+1 Kívánj valami szépet az általad díjazott bloggereknek.
Az az idézet, ami a leginkább illik hozzám talán ez:  "Nem akarok senkit sem elhamarkodva megítélni; de mindig csak azt mondom, amit gondolok." - Jane Austen: Büszkeség és balítélet

Nálam is ez a kettősség jellemző, hogy előfordul az, hogy rosszat feltételezek (vagy sajnos épp túl jót) valaki másról és mikor megismerem az ellenkezője derül ki. Akadnak ilyen emberek a környezetemben, akik ma már jó barátaim, vagy egyszerűen csak megkedveltem őket, pedig az elején esetleg falra tudtam volna mászni tőlük, vagy látatlanban teljesen más képet festettem le róluk.

1. Milyen témájú blogokat olvasol a legszívesebben? A követett blogokat Instagramon, Facebookon is követed?
Leginkább a személyes hangvételű blogokat szeretem olvasni, ahol a bloggerek a hétköznapjaikról is mesélnek, de akadnak divatblogok is. Érdekes, hogy ahogy változik az ízlésem úgymond úgy változik az is, hogy kiket olvasok és kiket nem viszont van egy bizonyos kemény mag, akiket még évekkel ezelőtt kezdtem el olvasni és nekik töretlenül hűséges olvasójuk vagyok még a mai napig is. Facebookon egyre kevésbé követem őket, egy-két kivétel van, illetve a Magyar Bloggerek és Blogkedvelők Közösségében levő posztokat néha átpörgetem. Alapvetően már átjöttem inkább az Instagramra és ott szoktam értesülni az új cikkekről. 2-3 blognak a hírlevelére is fel vagyok iratkozva, de ez nem nagyon jellemző rám. Furcsa viszont, hogy vannak olyan bloggerek akiket csak Instán követek. Azaz sose nyitom meg se a blogot, se a Youtube csatornát mondjuk, hanem a képeiket és sztorijukat követem csak. Fura. :D 

2. Van tudatos rendszer a posztjaid között? Meg szoktad tervezni hetekkel, hónapokkal előre, hogy mikor milyen témában posztolsz?
Nem igazán. Eléggé impulzus posztoló vagyok. Ha valami eszembe jut, hogy szívesen írnék róla, akkor elkezdem. Egyszer próbálkoztam valami rendszer kialakításával, de nekem ez egyszerűen nem megy. A beadandóknál szeretem a határidőket, itt nem. Lehet, hogy idővel kialakul majd nálam rendszeres tartalomgyártás, de egyelőre ez nem fog bekövetkezni. Arra azért igyekszem figyelni, hogy legalább havi 1-2 poszt legyen, de ez változó. Annyi minden közbejöhet egy ilyen esetén pl. tanulni kell, valami magánéleti gond vagy hasonló, mikor az embernek nincs ideje vagy kedve írni. Megírhatnám persze előre és időzíthetném, de mivel nem írok sűrűn, így nem lenne értelme, mert ha végre le tudok ülni írni mindenki örül annak, hogy kikerül végre valami a blogra.

3. Hány blogot követsz? Napi szinten olvasod őket, vagy ritkábban pótolod be a követett blogok új posztjait?
Változó. Leszámítva pár régebbi "veteránt", mint ahogy az előbb mondtam (egyébként ők: Via az Urban:Eve-ről, Virág a Virág's Lab-től, Mimi a Szép a páva bloggere, Szandra a The minimal joungle  bloggal, és Fanni az Anyabőrben blog írója). Ezen kívül még sok blogba lesek bele, itt is inkább impulzus jelleggel. Amelyik bejegyzés érdekel vagy megfog, akkor azt elolvasom. Persze vannak itt is állandó bloggereim, akiket szívesen követek, csak nem akkora rendszerességgel. Ettől persze nem szeretem őket kevésbé, nem akarok bántódást, csak annyi blog van manapság szerintem, hogy nagyon sok idő lenne mindenkit folyamatosan olvasni. Van amúgy akiket utólag pótlok és elolvasok x darab posztot visszamenőleg, de ha megfog a téma és van időm, egyből megnyitom.

4. Hány bloggert ismersz személyesen? Kik azok, akikkel még nem találkoztál, de szívesen meginnál velük egy kávét (akár magyar, akár külföldi)?
Személyesen 5 bloggert ismerek, vagyis egyiküket csak én láttam, de nem mertem odaköszönni, szóval egyoldalú ismertség. :D Virágot (Virág's Lab) még Nati mutatott be (Natival egy oviba jártunk egyébként és leginkább Youtube-on és Instán aktív, a vlogjait eléritek itt). Szandinak (The minimal joungle) is igazából Nati mutatott be, szóval hálás lehetek neki. :D Mind a ketten amúgy nagyon kedvesek, nagyon örülök, hogy találkozhattam velük. Vikivel (LaViktoire), akitől a díjat kaptam, egy szakra jártunk az egyetemen, szóval szaktársam volt. :) Illetve egyszer láttam a városban Suz'n-t (Suz'n Világa), de nem mertem hozzá odamenni. Mégis csak az MBBK alapítója, régóta blogol és mindig olyan idiótán éreztem magam, ha random kellett odamenni emberekhez (fotózkodni vagy autogramot kérni se merek koncerteknél). :D Nem találkoztam még sosem Rékával (Habfürdő), illetve Fannival (Anyabőrben). Sajnos azért nagy is a távolság, vagyis én nem vagyok az az utazgatós típus és így semmilyen blogger eseményen nem voltam még. Kettejükkel szívesen találkoznék egyszer, mert nagyra tartom őket. Rékának van egy annyira kedves kisugárzása, hogy az ember egyből nagyon megkedveli, Fannit meg még a Gardrób óta követem, szóval nála meg egy életutat élhettem meg a lánykérés, az esküvő és a kislányai által. :) Külföldieket nem követek, magyarul szoktam olvasni és vlogokat is nézni. Régebben néztem Superwoman videóit, de valahogy elvesztette a varázsát és kikövettem. 

5. Videó vagy szöveges bejegyzés? (Nézel vagy olvasol szívesebben?)
Nehéz-nehéz kérdés ez. Ha őszinte akarok lenni inkább már a Youtube-on levő videókat nézem. Azért, mert ezeket akár hallgatni is tudom, ha sztorizós a vlog és akkor közben itthon van időm tenni-venni mellette. Ha már ennyire belejöttem az előző résznél, akkor itt is mondok pár nevet. :) Evelin (AvianaRahl), Viszkok Fruzsi, Karin, Szandra (For Her Vlog). De ha van időm akkor inkább olvasok. A blogokra este szokott időm lenni, a vlogokat pedig reggel és délutánokon szeretem inkább.

6. Mi az, amire az eddigi életed során a legbüszkébb vagy (nem csak a blogra vonatkoztatva)?
Arra, hogy az alapszakos diplomám ötösre sikerült, bár nem lettem kitűnő. Arra, hogy el mertem menni egyszer egy konferenciára előadni és túl is éltem, valamit remélhetőleg ennek az anyagát publikálják is egy tanulmánykötetben, így ez szuper volna, ha sikerülne. Arra, hogy egyre önállóbb vagyok és szorgalmasabb; nem vagyok egy konyhatündér, de el tudom magam látni és vezetni magamnak egy háztartást úgymond és ehhez keményen dolgoztam is (mióta lehetett menni azóta mindig csináltam valamilyen diákmunkát és rengeteg mindent ki is próbáltam már). A blogra is büszke vagyok természetesen, mert azért lassan, de van egy kis olvasóbázisom annak ellenére, hogy Instán kívül máshol nem reklámozom magamat. Szóval büszke vagyok az olvasóimra is, hogy kibírják a stílusom, sőt már-már szeretik meg merem kockáztatni, szóval ennek nagyon örülök. :D 

7. Ha bárhova elutazhatnál most, hová mennél? És miért éppen oda?
Főleg ha túl sok a nyomasztó dolog az életemben, akkor legszívesebben vagy egy barátságos erdei házba vagy a tengerparta voulnék el egyedül. Persze a faházas elég creep, szóval ilyen világos, nem világtól elzárt dologra kell itt gondolni. Konkrét helyet nem tudnék megmondani, talán Róma lenne az. Szívesen bejárnám egyszer megkóstolva az igazi olasz ízeket. Ja meg Észtország. Mikor arról tanultunk nagyon megragadott az egész varázsa. Szívesen megnézném egyszer. :) 

8. Hol látod magad öt év múlva?
Remélem meglesz a mesterszakos diplomám is és leteszem a német nyelvvizsgát. Egy szuper állást is látok, ami remélem hamarosan el is érkezik, szorítsatok. A többi dolog inkább csak álomszerű, mint az hogy talán együtt lakjak valakivel (mármint nem akárkivel, hanem a nagy Ő-vel) és nagyon szeretném, ha ki tudnék alakítani egy olyan életvitelt, amivel saját kiskutyám is lehet, szóval szuper lenne gazdinak lenni. :) Bár öt év múlva 29 leszek, azért addigra már legalább egy baba is jó volna, de most így leírva borzasztó kevés időm van addig ilyesmikre. :D 

Köszönöm szépen Vikinek a díjat és remélem szerettétek a válaszaimat is. :) Nagyon jó kérdéseket kaptam és ez inspirálóan hatott rám. Jó volt ezekről kicsit mesélni nektek. :)

Az én kérdéseim:
1, Miért vágtál bele a blogírásba és mikor? Ez az első blogod?
2, Mi inspirál téged egy-egy poszthoz? Filmek, képek vagy más bloggerek ihletnek meg?
3, Van olyan téma, ami kedvelt és visszatérő dolog nálad és szívesen írsz róla több szemszögből is?
4, Hogyan kapcsolsz ki, amikor van egy kis időd?
5, Van alkotó sarkod, ahol szívesen írod a posztjaidat?
6, Mennyire nyitott a blogod? Közeli ismerőseid is olvassák? Szoktatok erről beszélgetni?
7, Melyik a kedvenc évszakod és miért?
8, Téged mi fog meg leginkább, ha egy új blogra akadsz? A dizájn, a szöveg vagy valami más? Mit nézel meg először?

A jelöltjeim pedig (természetesen ha vállalkoznak rá szívesen:) ) és nem gond a blog "profiljában" - ez esetben szívesen olvasnám rövidebb formában Instagram posztban is:

Gréti (Hello-Life) - Őt az új, vagyis a mostani blogom által ismertem meg, vagyis ő talált rám. Nagyon különlegesek a bejegyzései és gyönyörű egyéni képeket is használ, van egy varázsos jellege a posztoknak, így szerintem egy ilyen típusú bejegyzés is szuper lenne tőle.

Szandra (The minimal joungle): Szandi igazán életvidám lány, akit jó ideje olvasok már. Az ajánlós és a filofaxos posztjait különösen szeretem, de mint említettem a személyes témájú bejegyzések nagy kedvenceim, szóval szívesen olvasnám az ő gondolatait is ezekben a témákban. :)

Remélem van kedvetek majd megválaszolni a kérdéseimet valamilyen formában. :)

További szép napot mindenkinek!

Vivi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése