2018. szeptember 22., szombat

#3 Könyvespolc

Sziasztok! Mint említettem az Instagramon nem érzem építő jellegű javaslatnak egyik könyvajánlómat sem, így inkább összevárok majd pár darabot amit elolvastam vagy éppen olvasok és így mondok róluk pár szót mindenféle értékelgetés nélkül.


Az első könyv Jane Austentől a A Klastrom titka. Ez elvileg korai művei közé tartozik és meg is látszik rajta, nem érzem annyira jól felépítettnek, mint az eddig olvasott könyvei. A címben szereplő klastrom csak nagyon későn jelenik meg a történetben és szerintem nem is játszik olyan radikális szerepet, a cselekmény egyébként abszolút kiszámítható. Ami pozitívum viszont, hogy olvastatja magát a könyv, mivel nem terhelő a cselekmény tipikusan kuckózós könyvnek mondanám, de semmiképp sem bakancslistásnak. Ha soha nem olvassátok el, akkor sem veszítetek vele semmit. Valamiért vonzom ezeket a vegyes érzéseket keltő könyveket, az Elvarázsolt áprilissal is ugyanígy voltam, hogy kicsit szerettem is meg nem is, ugyanez van ezzel a regénnyel is. Ez a kiadás, ami nekem van meg 227 oldalas, de tényleg nem érezni hosszúnak. A filmből az újabb verziót láttam, borzalmas volt ne nézzétek meg. :D Mindig azt csinálom, hogy elolvasom a regényt aztán megnézem a filmeket, amiket készítettek belőle. Ebből az újabb abszolút nem nyűgözött le. Viszont az fontos még talán, hogy a főhősnő nagyon szerethető figura, és ezt azért gondoltam kiemelni, mert pl. Emmát így elemi szinten gyűlöltem, nagyon kevés könyv van, ahol ennyire utáltam volna a főhősöket. De ilyen ellenszenvvel viseltetek egyébként Emily Brontë Üvöltő szelekje iránt, utáltam benne mindenkit. :D Szóval ez összességében egy kellemes történet, ha esetleg könyvtárból kölcsönzitek vagy így elfekvőben megvan otthon, akkor érdemes elolvasni, de különben nem buzdítanék senkit a megvásárlására. Egyébként én is azért vettem meg, mert ilyen kis bakancslistára tűztem, hogy el fogom olvasni az összes Jane Austen regényt, így folyamatosan landolgatnak a könyvespolcomon.

Sorban haladva akkor a következő mű Bettina Lemke Ikigai, Találd meg az élet értelmét a mindennapokban (gyakorlati kézikönyv) című könyve. Ennek a hozzám kerülésének a története az, hogy az egyetem ad jegyzettámogatást, amit be lehet váltani mindenféle jóra. Mivel az én szakomhoz kevés szakkönyv van, illetve most a szakdolgozat bekötése sem volt aktuális így a Booklineról szerettem volna könyveket rendelni. Egyébként a Mark Manson könyv is így került hozzám. Szóval azon gondolkodtam mit rendeljek és egy barátnőm ajánlotta az Ikigait, hogy olvassam el, mennyire szuper lesz. Annyi elcsúszás volt a beszélgetésünkben, hogy ő egy tisztán elméleti műre gondolt, amit én nem vettem észre a webshopban és így ezt a gyakorlati kézikönyvet vettem meg "tévedésből". Mint láthatjátok ott ficeg belőle a nyugta, azzal könyvjelzőzök, mert még nem értem a végére. Nagyon szimpatikus ez az életszemlélet, hogy tényleg keressünk apró motivációkat a mindennapokban, amik boldoggá tesznek minket és erőt adnak. Van benne több elméleti anyagot tartalmazó fejezet, majd általában ezekhez kapcsolódó feladatok, például, hogy mi volt az álmom mi szerettem volna lenni. Az egyetlen buktatója itt van a könyvnek, ugyanis főleg  "felnőttekre" van kihegyezve, mivel mindig 4 életkort kell megadni. Kisgyermekkor, tinédzserkor, fiatal felnőttkor és felnőttkor. Így a harmadikat taposva töltögetem ki a feladatokat, mondjuk úgy oldottam meg, hogy az életkorokat kicsit csúsztattam, így kb aktuálisan tudom leírni a gondolataimat. Nagyon praktikusnak gondolom, mivel szuper ötleteket ad a relaxációhoz is és tényleg ez a sok nosztalgia boldogsággal tölti el az embert. Jól esik visszagondolni arra, hogy miket szerettem volna csinálni gyerekként, mi kapcsolt ki, milyen céljaim voltak és hasonlók. Rajzolni is lehet egy picit, ugyanis az ismétlődő gondolatokat be kell karikázni és egy témalistába kiírni, így egy-egy témához kapcsolódóan el tudjuk olvasni a hozzájuk kapcsolt kulcsszavainkat. 146 oldal, de nem tűnik rövidnek, mivel az egyes feladatokra van, hogy külön napokat szánok, így már jó ideje csinálgatom a könyvet. Nagyon kíváncsi lennék egyébként ezekre a hygge, lagom és hasonló könyvekre, de valami borzasztó drágának találom őket, így várok még, hátha egyszer akciósak lesznek. 

Giulia Enders Bélügyek, A belek csodálatos világa és a jó emésztés című könyvét még tavasszal vettem, nem is tudom milyen indíttatásból. Talán a sok stressz miatti hasfájások motiváltak rá. 297 oldal, jó pár napig olvastam magam is. A Bőrügyek című könyvet egyébként ezekből a kiadásokból anno rengeteg blogger, vlogger dicsérte szóval azon még gondolkodom, hogy be fogom szerezni. Azt hiszem két további témájú kötetet olvashattok még (Testügyek gyűjtőcím alatt). Ezzel a könyvvel ismét vegyesek az érzéseim (ki hitte volna), ugyanis nagyon tartalmas és érthetően leír amúgy rengeteg dolgot, illetve vicces ábrák is vannak hozzá. Mindez nekem nagyon szimpatikus volt, azonban mégis lehetett volna kicsit tartalmasabb, voltak témák, amikről nem esett szó és sokkal jobban érdekelt volna, mint az, hogy mit csinálnak az antibiotikumok a beleinkben. Egyébként tényleg szórakoztatóan írja le az emésztés folyamatát, hogy hol milyen baktériumaink vannak és azok egyes behatásokra hogyan reagálnak. Annyira viszont tetszett ez a könyv, hogy nektek is ajánljam. Igazán gondolatébresztő és egyes témáknak utána tudok olvasni úgyis máshol is. Például nekem nem volt egyértelmű, hogy különböző területeken élő embereknek különböző típusú bélbaktériumai vannak, amik a környező területen levő ételekhez igazodott és könnyebben képes lebontani azokat az ételeket. Vagy hogy mennyit számít az egy kisbaba immunrendszerében, hogy császárral vagy természetes úton születik-e meg. 

Mark Manson könyvének a címe egyszerűen megragadja a figyelmet. A "lesz*rom" rafinált művészete, A tökéletes élet tökéletlen megközelítése egyszerűen annyira frappáns, hogy nem tudja szerintem nem érdekelni az embert. Mivel túlidegeskedek mindig mindent úgy gondoltam ez a könyv jót fog tenni a lelkemnek. Tele van életszerű példákkal minden témával kapcsolatban, például hogyan és mikor mondjunk nemet valamire, a választás lehetőségei és hasonlók. Korábban olvastam már ezt a könyvet, valahol a nyár elején így sajnos nem emlékszem már mindenre, de újra fogom olvasni valamikor. arra viszont emlékszem, hogy építő gondolatok voltak benne, nagyon élveztem és egy délután alatt kiolvastam (bw. 205 oldal amúgy). "A tévedés nyitottá tesz a változtatás lehetőségére. A tévedés megajándékoz a fejlődés lehetőségével." Mondjuk úgy érzem ezeket nem is érdemes csak egyszer olvasni, mert a hétköznapokba az építő gondolatokat nehéz belevinni csak úgy. Azoknak nem ajánlom ezt a könyvet, akik inkább valami elvontabb szöveget olvasnának, sokkal idézetszerűbb gondolatokkal. A lényeg, hogy ne gondoljunk túl semmit és ne kombináljunk feleslegesen, erre próbál a könyv rávezetni. Ezt eltanulni szerintem nem egyszerű, hiszen én is pavlovi módon tudok egy negatív eseményhez társítani később mindent (is). Aki ezt a képességét szeretné fejleszteni, hogy tényleg hogyan tegyen magasról valamire, annak tudom ajánlani. 

Ezeket olvastam mostanság. És ti? Kommentben itt vagy az Instán szívesen várom a ti javaslataitokat is vagy épp aktuális olvasmányaitokat.

Legyen szép napotok!

Vivi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése