2018. március 3., szombat

Tanulási szokások

Sziasztok! Instagramon több témát is feldobtam nektek, ti pedig szavazhattatok miről olvasnátok szívesen. A Tanulási szokások mellett a Hogyan éltem meg a költözést téma volt még népszerű, így ez után majd azt a témát igyekszem elővenni és összeszedni, hogy hogy is ment a költözés folyamata, hogyan éltem meg és milyen is volt ez az egész. Mivel az kicsit komplexebb, így a tanulási szokásokat vettem előre, mert évek óta ugyanaz úgymond a rutinom, így könnyebben tudok nektek róla írni.


Hol tanulok? Ezt gondoltam egyfajta első pontként bemutatni nektek. Bár nagyon szeretem ezt az asztalomat általában ritkán tanulok itt. Leggyakrabban az ágyon ülve és bekuckózva szoktam olvasni, ha valami elméleti anyagról van szó, illetve ha jegyzetelnem kell, akkor a földre ülök és az ágyon írok. Tudom, hogy egészségtelen és fura szokás is, ráadásul mindezek után következik a számítógép asztalom, ami kicsi és csak a laptopom tárolom rajta, szóval írni sincs sok hely. Beadandókat és hasonlókat ott szeretek gépelni. A szép és rendezett asztalom pedig a legutolsó a sorban... Pedig itt szűrődik be a legtöbb fény és a virágaimat is itt tárolom mint láthatjátok, szóval kellemes környezet a tanuláshoz. Ami nem látszik az a radiátor, szóval télen is kellemes meleg van az asztal mellett. Tényleg minden adott lenne a tanuláshoz, ne kérdezzétek, hogy miért nem ülök le gyakrabban. :D A határidőnaplóm viszont itt szeretem írni, illetve a felnőtt színezőkkel is itt szoktam kikapcsolni. Szóval nem teljesen kihasználatlan. A tanulnivalót és a füzeteimet is ezen tárolom viszont, szóval nem csak a kép kedvéért kerültek ide és nem is miattatok van rend. Ha valamire, akkor az asztali rendre háklis vagyok és számomra nagyon fontos az, hogy egy íróasztalon minden rendezetten legyen.

Mikor tanulok? Igazából erre pontos választ nem tudok adni. Hétköznap éppen mikor időm engedi, hétfőn este, kedden napközben, csütörtökön este és pénteken délután-este van lehetőségem tanulni. A nap többi részében vagy órán vagyok vagy dolgozom (vagy a kettő közt ingázom), így kénytelen vagyok a szabadidőmhöz alkalmazkodni. Hétvégén szeretem szombaton napközben elvégezni a maradékot, illetve ha valami kimarad a vasárnap estére hagyom. Összegezve nincsenek ilyen tanulós napjaim, hanem épp úgy osztom be a tanulnivalót, amennyi időm van és igyekszem így is ütemezni az egészet. Ezt kicsit bonyolultan fogalmaztam, de a lényeg, hogy olyan tanulnivalót teszek be egy adott "ráérésre", amire elég az az idő és be is tudom fejezni. Így nem csúsznak egymásra a dolgaim. Persze itt sincs bombabiztos ütemterv, bármikor közbejöhet bármi és előfordulhat, hogy egy órára nem tudok felkészülni (ilyenkor csendben meglapulok és imádkozom, hogy ne szólítsanak fel).


Mit használok? Itt lelövöm a poént és elárulom, hogy én auditív és vizuális tanulói típus is vagyok. Ugyebár a tanulói típusok egyes módszerek segítségével könnyebben jegyzik meg az anyagot. Három alapvető tanulói típus van, az auditív, a kinesztetikus és a vizuális. A vizuális a színek és látvány segítségével tud könnyebben dolgozni, az auditív a hangokat, a zenét és hasonlókat részesíti előnyben, míg a kinesztetikus a mozgásos, cselekvéses típus. A legjellemzőbb rám a vizuális ez biztos. Ha van, aki egyetemen is tolltartóval jár, akkor az én vagyok, mert állandóan vannak nálam színes filcek és tollak (lenti ábra), illetve itthon is rengeteg színes eszközöm van (fenti ábra). Ha elméleti szöveget tanulok és van saját fénymásolatom, akkor mindig szövegkiemelővel tanulok. Általában elég háromszor átolvasnom és ezzel a módszerrel meg is tudom jegyezni. Átolvasom először és az első blikkre fontos dolgokat egy kevésbé meghatározó színnel kiemelem. Ez után elolvasom újra és egy erősebbel a kulcsszavakat jelölöm ki újra, majd pedig ezt a "kész" szöveget olvasom el egyszer vagy kétszer és már rögzült is. Írásos feladatoknál vagy ha jegyzetelek a vizsgára, mondjuk összegzem az anyagot, akkor mindig rajzolok és írok. Középiskolás korom óta vannak tanulós füzeteim, amibe zanzásítva vezetek mindenféle tananyagot egyben. Táblázatokat és ábrákat rajzolok hozzá, kiszínezem és hasonlók. Ezzel gyorsan tudok tanulni, bár az elkészítés időigényesebb. Számomra így egy összefüggő kép lesz a tananyagról, amit jó kézbe venni. Nagy kincsként tartom ezeket a tanulós füzeteket; a régiek is megvannak csak most a húgomnál ezért nem tudtam nektek befotózni, de a mostaniból lesznek képeim. Az auditív annyiban igaz, hogy szeretem ha megy a tévé, nem nézem csak egyfajta háttérzajként tanulás közben. Bár ez a megjegyzésben nem segít, csak egyszerűen így szoktam meg. (Bár az is tény, hogy sokat megy mióta egyedül lakom, mert egyszerűen hiányzik a nyüzsgés, a hang, szóval nálam szinte mindig megy, ha itthon vagyok.)


Egyéb. Az elméleti anyaghoz kellő könyveket a könyvtárból szoktam kikölcsönözni. Az egyetemi könyvtár minden hallgató számára ingyenes, de ott sajnos nem találok meg mindent. Én főleg a megyei könyvtárba járok, ahol be lehet iratkozni fél és teljes évre is. Online láthatom mi van nálam és mikor jár le, de egyszer van lehetőségem hosszabbítani is szóval nagyon praktikus. Illetve szeretek tanulás közben kávézni vagy teázni, illetve nassolni is. Az alakomnak ugyan nem tesz jót, így ha tehetem gyümölcsöt vágok kisebb darabokra és azt öntöm le mézzel. Általában ezt csipegetem közben. Ezekkel pótlom úgymond a pótcselekvéseket, amikor már elegem van a tanulásból és szívesen csinálnék mást vagy elmászkálnék. Ezekkel a helyemen maradok, eszem-iszom egy kicsit meg nézelődök kicsit az ablakon át és mikor feltöltődtem folytatom a tanulást.

Nem szoktam amúgy drága dolgokra költeni, a tollak többsége a Kikből és a Pepcoból vannak, illetve a ceruzáim többsége is az alacsonyabb árkategóriájú, de minőségi körbe tartozik, aminél kb. 1000 Ft egy szett. A füzeteim többsége se új, a nagypapámnak van belőle egy szett otthon és tőle szoktam kérni ha kell. Ha van is valami szebb füzetem az is Pepcoból való, náluk szoktak lenni jópofa mintájú füzetek néha, illetve az a fehér asztali ceruzatartó is onnét van, ha valakit érdekel. :) Van pár Stabilo kiemelőm, de azokat is ritkán veszem, mert sajnos horror áron vannak. Ezt csak azért tartottam szükségesnek, mert ugyan szeretek rajzolgatni, díszíteni, de nem áldozok ezért mégsem nagy pénzeket, illetve szerintem olcsón is megúszható egy ilyen hobbi. A Kikes recés tetejű filcek amúgy iszonyatosan jók, csak ajánlani tudom nektek.

Remélem tetszett nektek ez a bejegyzés, ha kérdésetek van írjátok meg kommentben, illetve kíváncsi vagyok a ti tanulási tippjeitekre is. :) Majd teszek fel Instagramra egy fotót, az alá vagy pedig ide kommentben írjátok meg bátran, hogy ti hogy szoktatok tanulni vagy ha blogot vezettek nyugodtan linkeljétek be a bejegyzést, ha már írtatok róla, mert szívesen olvasok a témában. 

Lent további képeket találtok a füzetekről is. Nem vagyok egy Picasso, de már az ilyen apróságok is sokat segítenek a tanulásban. :)

További szép napot nektek, sziasztok!

Vivi







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése