2018. június 12., kedd

#2 Agatha Christie: Halál a Níluson


Mindig is szerettem a krimiket, bár inkább nézni, mint olvasni. Bele tudtam merülni a nyomozós sorozatokba és mindig imádtam gondolkodni a jelek alapján, hogy ki lehet a gyilkos. Illetve imádom ezt a "hűha" érzést is, mikor valaki olyan lesz az, akiről abszolút nem gondoltam volna. A Poirot történetekből nem láttam olyan sokat, de amiket láttam szerettem. A David Suchet által játszott figura ugrik be nekem egyből a név hallatán, a vele készített sorozatba botlottam bele mindig. Az első film, amit regényadaptációként láttam A. C. munkái alapján az a Gyilkosság az Orient expresszen volt tavaly karácsonykor. Annyira megfogott a film, hogy az egyik egyetemi beadandómat is arról írtam, egy filmkritikát (lehet, hogy ide is fel kellene tennem). Akkor döntöttem el, hogy veszek egy könyvet is, hiszen (ez nem spoiler) az volt a film vége, hogy a Níluson kell megoldania Poirotnak egy ügyet. Ha megcsinálják a filmet, ha nem én ezt a kötetet vettem meg végül.

Kiadó: Helikon Kiadó KFT.
Oldalszám: 320 oldal
ISBN: 9789632279312
Kiadás éve: 2017
Fordította: Kosáryné Réz Ilona (Eredeti cím: Death on the Nile)
Ára: 2499 Ft

Életem első krimije volt ez, amit elolvastam és azt kell mondjam rettentően tetszett és szeretnék még többre beruházni majd. Azért mesélek egy kicsit a könyvről is. Elsőre kicsit ijesztő volt, ugyanis, bár a képen nem látszik eléggé vaskosnak tűnő könyvről beszélünk, bár a mérete kicsi, nem átlagos könyv méretű. :D Értitek. A fejezetek azonban nem hosszúak, vannak 2-3 oldalas részek is benne, főleg a könyv első felében.  Nem tudom, hogy a többi könyvben is így van-e, de rettentően tetszett, hogy minden szereplőről megtudunk egy keveset; van egy felvezető fejezete, amibe kapaszkodni tudunk. Rettentő sok karakter volt itt is és a szereplőket így nehezen tudtam követni, főleg az elején, de jó volt, hogy visszalapozhattam a saját kis fejezetükre és tudtam őket valamihez kötni. Pl: igen ő az a nő, aki a fiával jött, ő az írónő a dacos lányával, ő a kedves lány stb. Fura volt, hogy a gyilkosság ennyire elhúzódott, azt hittem lerendezik az elején. A gyilkosság felfejtése nagyon izgalmas volt, sokkal izgalmasabb mintha filmben néztem volna, hiszen csakis a karakterek által leírt világot tudtam elképzelni és nem az volt, hogy a nyomozó nézelődik valahol és én már rég kiszúrtam a képernyőn mondjuk a vért, mikor ő még nem. Attól függetlenül, hogy beigazolódott a tippem a gyilkosról végül, végig izgultam az egész könyvet, hogy hátha mégis rosszul gondolom, amit gondolok. Az írónő is rátett egy lapáttal pár jó fordulattal a végén, de ezeket nem akarom elmondani, hogy ne lőjem le a lényeget nektek. Izgalmas volt nagyon és imádtam, így alig várom, hogy beszerezzek más köteteket is. A 10 kicsi indián története a legjobb, de sajnos azt vettük az egyik órán. Ugye olvasni nem olvastam, de az előadásban elmondták mi volt benne a trükkös, így már nem szívesen olvasnám, pedig tuti ámuldoznék rajt. Ha még nem olvastátok vagy láttátok azt ajánlanám elsőnek. Az Orient expresszt ugyebár láttam már filmben, így ezeken kívül kell majd kerítenem valami nyomozós történetet. Instasztoriban láttátok, hogy sok könyv vár még rám itthon, így természetesen csak azok után. :) 

Röviden: remek gyilkosság, frappáns történet és olvastatja magát a könyv. Én is 2 nap alatt kiolvastam és ezt is csak azért, mert este volt időm nekiállni, mindkétszer munka után. A fordítás néha nem az igazi, bár ezt is csak a fordítós órám után figyeltem, hogy egyszerűbb mondatokat elég furán fordítottak le és valami nem stimmel, de az olvasásban egyáltalán nem zavaró.

Értékelésem: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése